W mijającym roku szkolnym uczniowie klasy 1a brali udział w innowacji pedagogicznej „Leporello-sposób na lekturę”.
Innowacja opierała się na twórczych i aktywizujących działaniach, mających na celu propagowanie czytelnictwa, aktywności i kultury czytelniczej poprzez stosowanie różnorodnych i interesujących form pracy z lekturą. Podczas pracy nad leporello uczniowie wdrożyli się do samodzielnego i twórczego myślenia, kształtowali wszystkie procesy myślowe oraz usprawniali swój język. W ciekawy i atrakcyjny sposób dokonywali analiz literackich, porównań, uogólnień i wyciągali wnioski dotyczące bohaterów i ich czynów. Charakterystyczna harmonijkowa budowa leporello pozwalała odkrywać kolejne tajemnice lektury poprzez otwieranie poszczególnych stron, a zarazem zamykanie innych. Uczniowie rozwijali kreatywność, rozbudzali swoją wyobraźnię, wyszukiwali informacje i je porządkowali. W trakcie wykonywania leporello obowiązywały zupełnie inne formy pracy, swobodna atmosfera i współdziałanie.
Wszystkie te czynniki sprzyjały wzmożonej aktywności uczniów i rozbudzały ich pasję poznawczą. Uczniowie zaczęli postrzegać czytanie jako coś atrakcyjnego i fascynującego. Zajęcia innowacyjne odbywały się podczas zajęć lekcyjnych edukacji polonistycznej. Opracowanych zostało 6 lektur:
- W. Cichoń „Cukierku, ty łobuzie” (listopad 2023r.)
- J. Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”(styczeń 2024r.)
- Cz. Janczarski „Jak Wojtek został strażakiem” (marzec 2024r.)
- D. Parlak „Kapelusz Pani Wrony”(marzec/kwiecień 2024r.)
- H. Ch. Andersen „Brzydkie kaczątko” (maj 2024r.)
- M. Terlikowska „Drzewo do samego nieba” (czerwiec 2024r.)