"Dzień piżamy"
- Szczegóły
- 16.06.2024 Marcin Rybacki
W piątek, 7 czerwca odbył się w naszej szkole "Dzień piżamy". Poniżej fotorelacja z tego dnia:
Wyjazd dzieci z oddziału przedszkolnego grupy 0a i 0b do Torunia na spektakl muzyczny „Niezwykłe życie podwodnych zwierząt”
- Szczegóły
- 13.06.2024 Anna Krasucka
We wtorek 6 czerwca 2024 roku odbyła się wycieczka najmłodszych dzieci z oddziałów przedszkolnych -grupy 0a i 0b na spektakl muzyczny „Niezwykłe życie podwodnych zwierząt”, który został zaprezentowany w Akademickim Centrum Kultury i Sztuki „Od Nowa” w Toruniu. Przedstawiona została poruszająca opowieść o magii przyjaźni i czynieniu dobra oraz niebezpieczeństwie , jakie niesie za sobą zbyt długie używanie telefonu komórkowego. Najmłodsi widzowie zostali wprowadzeni w niesamowity świat podwodnych zwierząt oplecionych magią kolorów, zabawnych dialogów, przepięknych kostiumów. Poruszający spektakl posłał w świat ponadczasowe przesłanie. Przedszkolaki wiedzą, że wirtualna sieć wciąż czyha i jest niebezpieczna dla każdego, kto dużo korzysta z telefonu komórkowego.
Konkursy czytelnicze
- Szczegóły
- 12.06.2024 M. Malinowska
12 maja odbył się w naszej szkole finał konkursu czytelniczego "Wiem, bo czytałem". Konkurs skierowany był do uczniów klas IV-VI. Do pierwszego i drugiego etapu przystąpiło 12 uczniów. W finale zmierzyło się 7 uczestników, którzy zdobyli największą liczbę punktów.Uczniowie zmierzyli się z szeregiem zadań dotyczących znajomości serii „Magiczne drzewo” autorstwa Andrzeja Maleszki.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce Oskwarek Maria kl.6a,
II miejsce Szablewski Kacper kl.4c,
III miejsce Oskwarek Stanisław kl.4a.
"Kreatywne Dni Nietypowe"
- Szczegóły
- 12.06.2024 Zdrojewska Ewelina
W roku szkolnym 2023/2024 oddziały przedszkolne uczestniczyły w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym "Kreatywne Dni Nietypowe" zorganizowanym przez Przedszkole nr 4 w Dąbrowie Górniczej. Był to czas dobrej zabawy oraz wielu zadań, które wymagały pomysłowości i kreatywności.
Udział klasy IIIa w programie Czyściochowa Akademia
- Szczegóły
- 12.06.2024 Karolina Gręźlikowska
WYCIECZKA OBJAZDOWA KLAS SIÓDMYCH I ÓSMYCH
- Szczegóły
- 11.06.2024
W dniach 4 – 7 czerwca 2024 r. uczniowie klas siódmych i ósmych uczestniczyli w wycieczce objazdowej (Wrocław- Szklarska Poręba- Praga- Drezno- Sucha).
Pierwszym punktem naszego programu był Wrocław. Odwiedziliśmy Muzeum Sztuki, gdzie eksponowany jest cykloramiczny obraz Bitwa pod Racławicami (Panorama Racławicka) namalowany w latach 1893–1894 przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Po krótkiej wizycie w muzeum udaliśmy się na spacer z przewodnikiem po Starym Mieście oraz Ostrowie Tumskim, czyli najstarszej części miasta. Odwiedziliśmy budynki biblioteki Ossolińskich i Uniwersytetu Wrocławskiego. Zmęczeni, ale pełni wrażeń zakwaterowaliśmy się w hotelu „Magnat” w Szklarskiej Porębie.
Realizacja innowacji Klasa w terenie w klasie 1c
- Szczegóły
- 11.06.2024 Renata Gruszecka
Innowację pedagogiczną „Klasa w terenie” realizowano w czasie zajęć edukacji wczesnoszkolnej od września 2023 r. do maja 2024 r. w klasie I c. Osobą wdrażającą innowację była nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Renata Gruszecka. Zajęcia odbywały się poza szkołą, przy sprzyjających warunkach pogodowych, gdzie realizowano poszczególne zadania.
Głównym założeniem innowacji pedagogicznej ,,Klasa w terenie” było promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie uczniów do „opuszczenia” sali lekcyjnej i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.
,,Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki” w klasie 1c
- Szczegóły
- 11.06.2024 Renata Gruszecka
Odkrywanie świata, ciekawość i nauka matematyki poprzez zabawę to hasła przewodnie projektu „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki.” Przez fascynującą matematyczną podróż przeprowadzili uczniów klasy 1c Natalka i Antek jej bohaterowie. Odwiedziliśmy m.in. dworzec kolejowy, szkołę, basen, muzeum zabawek, rozmawialiśmy o pogodzie ,tańcu, zwyczajach świątecznych, a wszystko po to by pokazać, że matematyka otacza nas z każdej strony. Głównym celem projektu było zaprzyjaźnienie dzieci z matematyką. Budowanie świadomości, że jest ona obecna we wszystkich dziedzinach życia, otacza nas na co dzień. Projekt składał się z ośmiu pojedynczych modułów, a każdy z nich dotyczył zastosowania matematyki w innych dziedzinach życia. Uczniowie klasy 1c realizowali projekt od października do maja i otrzymywali co miesiąc certyfikat.
Podsumowanie projektów w klasie 1a.
- Szczegóły
- 11.06.2024 Iwona Zegarska, Małgorzata Czarnecka
W mijającym roku szkolnym uczniowie lasy 1a brali udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Literki w akcji”, Projekcie Fundacji Uniwersytet Dzieci
pt. „Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie? Oraz Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Akademia Bezpiecznego Puchatka”.
Wszystkie projekty opierały się na organizacji lekcji w sposób twórczy, kreatywny, dający uczniom możliwości samodzielnego tworzenia, doświadczania, odkrywania.
Projekt „Literki w akcji” realizowany był poprzez różnorodne zadania, które obejmowały wprowadzanie nowych liter. Celem głównym była aktywizacja uczniów w procesie nauki alfabetu, rozwijanie kompetencji kluczowych- czytania i pisania poprzez integrację nauki
z działaniami twórczymi i wykorzystaniem różnorodnych metod. Każde zajęcia były starannie przygotowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów, co pozwoliło na skuteczne osiąganie założonych celów edukacyjnych. W ramach projektu przeprowadzono 24 lekcje.
Projekt „Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?” Celem tego projektu było rozwijanie potencjału twórczego i intelektualnego dzieci, aby mogły one w pełni korzystać ze swoich talentów, zrozumieć świat i skutecznie w nim działać. W ramach projektu dzieci uczestniczyły w cyklu 8 lekcji, opartych na Metodzie Pytań i Doświadczeń. Udział w lekcjach projektowych wzbogacił wiedzę uczniów, poszerzył zakres informacji w zakresie omawianego tematu, rozwinął umiejętność śmiałego zadawania pytań, poszukiwania informacji
i odpowiedzi na poszukiwane pytania.
SOS DLA PRZYRODY
- Szczegóły
- 11.06.2024 Grażyna Majewska
Trzy uczennice klasy 8 c przystąpiły do konkursu SOS dla przyrody „Po co komu ZOO?”
Po zapoznaniu się z materiałami dotyczącymi funkcjonowania i roli ZOO postanowiły wykonać pracę w formie historii życia zwierzęcia pod ochroną. Bohaterem opowieści został ryś, a tytuł tego dzieła to „Historia Rysia Pysia”.
Wykonały własnoręcznie ilustracje, następnie je sfotografowały i stworzyły prezentację.
Napisały również wiersz, który krótko podkreśla funkcje ZOO.
Dziewczyny:
Anna Oleś,
Agata Trawińska,
Maja Krassa,
27.05.24r. pojechały do Torunia, aby zaprezentować swoją pracę komisji konkursowej.
Zajęły II miejsce. Gratuluję im sukcesu i życzę powodzenia na dalszym etapie kształcenia.