DSCN1730 1024x768Uczniowie klas IV a, IV b, IV c, udali się do Łeby w ramach porozumienia i regulaminu dofinansowania działalności proekologicznej Gminy Kowalewo Pomorskie. W tę podróż wyruszyliśmy 08.05. a wróciliśmy 10.05.2017r. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Szymbark. Tam zobaczyliśmy: Najdłuższą Deskę Świata, Stół Noblisty, Dom Sybiraka z łagrem, Dom Trapera Kaszubskiego z Kanady, Dom Powstańca Polskiego z Adampola, Bunkier Gryfa Pomorskiego, Kościółek Św. Rafała, Największy Fortepian Świata, Dom do góry nogami. Obok w Kaszubskim Ogrodzie Bajek spacerując krętymi ścieżkami, słuchaliśmy i oglądaliśmy charakterystyczne scenki baśni i legend.

Następnie udaliśmy się do Stryszej Budy – Kaszubskiego Parku Miniatur i Owadów Gigantów. Zobaczyliśmy niezwykłe i charakterystyczne budowle świata oraz owady w bardzo dużym powiększeniu. Kolejny punkt tego dnia to zakwaterowanie w hotelu, obiadokolacja i spacer brzegiem morza w Łebie. Po relaksacyjnym wieczornym spacerze udaliśmy się na spoczynek.
Następny dzień spędziliśmy w Słowińskim Parku Narodowym. Dzieci podziwiały tu malowniczy krajobraz wydmowy. Wysokie zbocza wydmowe utrudniały nam wędrówkę, ale przepiękny widok rekompensował nasz wysiłek. Brzegiem morza doszliśmy do wyrzutni rakiet, gdzie przewodnik opowiedział o ich historii. Po krótkim odpoczynku statkiem wróciliśmy do miasta Łeby. Dzieci zobaczyły tu; Aleję Prezydentów, Kościół WNMP, port rybacki, port jachtowy oraz krzyż nawigacyjny i Skwer Rybaka ze skrzynią czasu.
Ale to nie koniec zwiedzania tego dnia. Weszliśmy do Muzeum Motyli, gdzie mogliśmy podziwiać ich różnorodność i bogactwo. Również nowoczesne technologie uatrakcyjniły zwiedzanie Łeby. Odwiedziliśmy Illuzeum, gdzie dzieci mogły bawić się zjawiskami optycznymi i dźwiękowymi. Był to bardzo wypełniony dzień. Wróciliśmy późno, bo około 19.00 godziny. Wszyscy byli bardzo zmęczeni, ale mimo to udali się na ognisko.
Ostatni dzień spędziliśmy w SEA PARKU. Dzieci podziwiały tu niesamowite pokazy fok i uchatek. Rozmawiały z małym wielorybem, który opowiadał o swojej budowie, sposobie życia i odżywianiu się. Również w 3D oglądaliśmy prehistoryczne ryby i gady. Przewodnik zaprowadził nas do Muzeum Marynistycznego i statków. Wracając do domu zatrzymaliśmy się w Kościerzynie, gdzie zobaczyliśmy muzeum amerykańskich samochodów z lat 60-tych. Do domu wróciliśmy późnym wieczorem. Choć zmęczeni, to byliśmy bardzo zadowoleni i chętni do odbycia następnej wędrówki po naszej pięknej Polsce. W tym miejscu chcę podziękować Burmistrzowi Miasta Kowalewa Pomorskiego za dofinansowanie naszego wyjazdu na Pobrzeże Koszalińskie w ramach wyżej wymienionego regulaminu i porozumienia. Dziękuję również p. M. Kłos, p. M. Rutkowskiej, p. E. Okrucińskiej i p. J. Cierniakowskiej za troskliwą opiekę nad dziećmi podczas wyjazdu.

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Kowalewie Pomorskim. All Right Reserved.