DSC06953 1024x76813 czerwca 2017r. był dniem długo wyczekiwanym przez uczniów klasy III b oraz III c, ponieważ na ten dzień została zaplanowana całodniowa, niestety już ostatnia, wycieczka trzecioklasistów. Wśród kilku propozycji co do miejsca wycieczki zdecydowanie górował Gdańsk. Jest to miasto, które wpisało się znacząco w kartę historii Polski i dlatego nasi uczniowie chcieli je bardzo odwiedzić. Pierwszym punktem naszej wyprawy była Twierdza Wisłoujście. Dowiedzieliśmy się o niej kilku ciekawostek, dzięki szczegółowemu opowiadaniu pani przewodnik. Z twierdzy udaliśmy się w rejs galeonem do Gdańska.

Cała podróż zrobiła na nas ogromne wrażenie. Dla większości uczniów była to pierwsza morska przygoda. Zwiedzanie Gdańska rozpoczęliśmy od jednego z symboli Gdańska – Żurawia – czyli dawnego dźwigu portowego i jednocześnie największego średniowiecznego dźwigu portowego Europy. Dalej, wędrując przez Długi Targ, dotarliśmy do kolejnego symbolu Gdańska – fontanny Neptuna, która znajduje się w najbardziej reprezentacyjnej części miasta, przy wejściu do Dworu Artusa. Mieliśmy także okazję zobaczyć „ Panienkę z okienka” , która ukazuje się w oknie budynku przylegającego do Dworu Artusa oraz poznaliśmy związaną z nią legendę. Dotarliśmy także do Kościoła Mariackiego, czyli Bazyliki konkatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Gdańsku, nazywaną potocznie Koroną Miasta Gdańska. Dowiedzieliśmy się, że ma ona wysokość 82 metrów i zbudowana jest z cegieł, z których każda waży 8kg! Kolejnym punktem naszej wycieczki było długo wyczekiwane przez uczniów Westerplatte. Udaliśmy się tam przejeżdżając tunelem pod Martwą Wisłą, co zrobiło na nas duże wrażenie. Westerplatte...miejsce magiczne. Symbol wybuchu II wojny światowej. Uczniowie w skupieniu wysłuchali opowiadania pani przewodnik o jakże smutnej historii siedmiodniowej obrony Westerplatte pod dowództwem mjr. Henryka Sucharskiego i jego zastępcy kpt. Franciszka Dąbrowskiego. Zobaczyliśmy zniszczone przez bombardowanie bunkry i koszary, Pomnik Obrońców Wybrzeża, który swoim kształtem przypomina wyszczerbiony bagnet wbity w ziemię. Zatrzymaliśmy się także przy grobach poległych tu żołnierzy. Uczciliśmy ich pamięć minutą ciszy. Pełni niezapomnianych wrażeń ze stolicy województwa pomorskiego wróciliśmy do domu.

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Kowalewie Pomorskim. All Right Reserved.