DSC0016 1024x768W dniach 06.05.2019 - 10.05.2019 r. uczniowie naszej szkoły wyruszyli na pięciodniową wycieczkę.
Pierwszym celem podróży była Krynica Zdrój – perła polskich uzdrowisk słynąca z pijalni wód mineralnych. Następnie wyruszyliśmy do Miszkolca na Węgrzech. Tam młodzież skorzystała z kąpieliska termalnego, które swą unikalność zawdzięcza utworzeniu go w naturalnej jaskini krasowej. W dalszej części dnia udaliśmy się do Budapesztu. Zwiedzając stolicę Węgier i słuchając informacji przewodnika, poznaliśmy historię miasta oraz najpiękniejsze jego zakątki.

Mieliśmy okazję zobaczyć między innymi: Zamek Królewski, budynek parlamentu, Plac Bohaterów, a największą atrakcją był rejs statkiem po Dunaju i podziwianie Budapesztu nocą. Następnego dnia przyszedł czas na przejazd autokarem przez „zagłębie Dunaju”. Zwiedzaliśmy Szentendre znane głównie za sprawą swojego śródziemnomorskiego charakteru i południowej architektury. Następnie udaliśmy się do miejscowości Esztergom, gdzie naszym oczom ukazała się monumentalna bazylika. W drodze powrotnej nocowaliśmy w przepięknej wsi Murzasichle koło Zakopanego, a następnego dnia odwiedziliśmy znane wszystkim Krupówki.
Zmęczeni podróżą, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Kowalewa Pomorskiego.

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Kowalewie Pomorskim. All Right Reserved.