DSCN2614 1024x768Dnia 6 maja 2019 r. uczniowie klas: VI b, VI c oraz kilka osób z klasy VI a wraz z opiekunami p. G. Majewską, p. M. Kłos, p. M. Rutkowską i p. M. Piątek wyruszyli na 3-dniową wycieczkę.
Pierwszym punktem zwiedzania był Klasztor i Skarbiec na Jasnej Górze w Częstochowie. Kolejnym celem wycieczki były Wadowice, w których zwiedziliśmy Muzeum Papieża Jana Pawła II, gdzie poznaliśmy historię jego życia. Po zwiedzeniu rodzinnego miasta Karola Wojtyły pojechaliśmy do Krakowa, gdzie podziwialiśmy podziemny rynek średniowieczny. Po wyczerpującym dniu udaliśmy się do hotelu w Wieliczce.

Następny dzień rozpoczęliśmy podziwianiem rodu Kraka. Zobaczyliśmy m.in: Katedrę, Dzwon Zygmunta, Smoczą Jamę, Smoka Wawelskiego, Kościół Mariacki, Sukiennice, Kopiec Kościuszki, żydowski Kazimierz. Wieczorem mieliśmy okazję obejrzeć Kopalnię Soli w Wieliczce, która nas bardzo zainteresowała i była najlepszym punktem całej wycieczki.
Ostatniego dnia wyjazdu pojechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Pomimo że jest on najmniejszy parkiem w Polsce, to bardzo nam się wszystkim podobał. Zdobyliśmy szczyt Chełmowej Góry, gdzie na jej zboczu znajduje się Grota Łokietka. Podziwialiśmy zjawiska krasowe, a przy ostańcu Maczudze Herkulesa zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.
Wycieczkę uważamy za udaną i chętnie powrócilibyśmy do tych pięknych miejsc.

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Kowalewie Pomorskim. All Right Reserved.