„I Dyktando Rodzinne” w naszej szkole
- Szczegóły
- Karolina Skotarczak
27 września 2022 r. w naszej szkole odbyło się „I Rodzinne Dyktando”. Konkurs miał na celu propagowanie zasad poprawności ortograficznej wśród społeczności.
Nasi uczniowie zaprosili rodziców, rodzeństwo, babcię do wspólnego udziału w potyczkach ortograficznych. Uczestnicy wykazali się szczególnym zaangażowaniem i udowodnili, że bardzo dobrze znają zasady polskiej pisowni. Okazało się, że „Dyktando Rodzinne” połączyło pokolenia.
Z tekstem przepełnionym wyrazami z trudnościami ortograficznymi najlepiej poradzili sobie i jednocześnie wypracowali miejsce na podium:
I - Jakub Leszczyc-Grabianka z kl. V c i Pani Krystyna Leszczyc-Grabianka,
II – Nikodem Jarmuszewski z kl. VIII a i Pani Magdalena Jarmuszewska,
Z kulturą nam do twarzy!
- Szczegóły
- Ilona Wrzesińska
Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Ważne jest również takie wychowanie, aby dziecko w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia w zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Należy zadbać o to, aby dziecko odróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej).
Mając na uwadze realizację tych celów kształcenia, zespół edukacji wczesnoszkolnej zdecydował, aby w roku szkolnym 2022/2023 kompleksowo, wszystkie oddziały klas 0 – 3, przystąpiły do udziału w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „ Z kulturą mi do twarzy”.
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022 / 2023:
pkt. 1 – kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro, piękno;
pkt. 2 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny;
pkt. 3 – sięganie do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy;
pkt. 4 – doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy;
pkt. 7 – wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie).
Obserwacje przyrodnicze na Barbarce
- Szczegóły
- Grażyna Zacharek
Dnia 7.10.2022r. uczniowie klasy 3a i 3d z wychowawczyniami wyruszyli do Szkoły Leśnej na Barbarce. Uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych o tematyce „Warstwy lasu”. Pani prowadząca zajęcia zapoznała uczniów z przedstawicielami świata roślin i zwierząt występujących na tym terenie. Dzieci z zaciekawieniem szukały ukrytych w ściółce małych żyjątek i obumierających jesienią roślin. W runie leśnym z uwagą wypatrywały grzybów, których jest obecnie bardzo dużo. Podziwiały też zielone dywany z mchu i fioletową polanę wrzosów. Wśród krzewów należących do podszytu miały okazję zobaczyć rzadko spotykany berberys, popularną czeremchę i ozdobną trzmielinę. Była również leszczyna, jarzębina oraz maliny. Zwierzęta ukrywały się przed czujnym okiem uczniów.
Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego
- Szczegóły
- Iwona Zegarska
Październik to od dziesięciu lat miesiąc błyszczący na całym świecie zielonym kolorem nadziei w celu uświadomienia społeczeństwa i zwrócenia uwagi na osoby cierpiące na Mózgowe Porażenie Dziecięce, a także solidarności z nimi i ich rodzinami. 6 października zaś obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego (MPD).
Na świecie ponad 17 milionów osób choruje na Mózgowe Porażenie Dziecięce, a u około 350 milionów osób występują objawy zespołu chorób. Mózgowe Porażenie Dziecięce nie jest chorobą. Jest zespołem objawów, które wynikają
z trwałego uszkodzenia mózgu.
Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego powstał z inicjatywy australijskiej i amerykańskiej organizacji non-profit w 2012 r. Co roku wiele uniwersytetów, szkół, szpitali i działalności charytatywnych przyłącza się do wspierania osób chorujących na MPD.
Również nasza szkoła włączyła się do akcji solidarności z osobami cierpiącymi na Mózgowe Porażenie Dziecięce.
W Łodzi.
- Szczegóły
- Grażyna Majewska
Dnia 26 i 27 września uczniowie klas 7 i 8 wybrali się na wycieczkę do Łodzi. Miasto to w dawnych czasach słynęło z włókiennictwa. Obecnie wygląda nieco inaczej. Warto tam zobaczyć ZOO i Orientarium. Podwodny świat zachwyca. Obejrzeliśmy tam zwierzęta, które żyją w różnych zakątkach świata. Później udaliśmy się do Muzeum Włókiennictwa, gdzie poznaliśmy proces produkcji tkanin. Wędrując po najdłuższej ulicy, mieliśmy okazję wejść w bramę najkrótszej uliczki, która nas zachwyciła. Elewacje budynków były wykonane z lusterek ułożonych w kształcie róż. Potem udaliśmy się do Muzeum Miasta Łodzi. Tam zobaczyliśmy siedzibę Izraela K. Poznańskiego, która ze względu na swoją formę i dekorację została nazywana łódzkim Luwrem.
WYBORY DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
- Szczegóły
- Marcin Rybacki
28 września 2022 roku odbyły się w naszej szkole wybory do Zarządu Samorządu Uczniowskiego, w których wzięli udział uczniowie, nauczyciele i pracownicy naszej placówki. Nad przebiegiem głosowania czuwała Komisja Wyborcza w składzie: Oskar Ptaszyński, Bartek Sankiewicz, Maja Motycka, Janek Brzuska, Zosia Zamorska, Marysia Krasicka, Nikodem Wysocki, Maks Jaroszewski, Julita Bugajska i Franek Grzegórski. Ogółem wydano 332 karty do głosowania, w tym oddanych głosów ważnych było 294, nieważnych 38.
Śladami Fryderyka Chopina i Anny Wazówny.
- Szczegóły
- Iwona Zegarska
30 września klasy III a i III b wybrały się na wycieczkę. Pierwszym punktem podróży był Ośrodek Chopinowski w Szafarni. Uczniowie uczestniczyli w audycji dotyczącej historycznego pobytu Fryderyka Chopina w Szafarni. Dowiedzieli się wiele ciekawostek z wakacyjnego pobytu młodego Chopina w tej miejscowości, gospodarzach dworku – rodzinie Dziewanowskich, poznali fragmenty redagowanego przez kompozytora „Kuriera Szafarskiego”. Dopełnieniem były tematyczne projekcje multimedialne oraz muzyka Chopina grana na żywo przez pianistę. Piękna, jesienna pogoda pozwoliła również na spacer po parku.
Światowy Dzień Jabłka
- Szczegóły
- Karolina Gręźlikowska , Iwona Zegarska, Małgorzata Czarnecka
Dnia 28.09.2023r. obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Jabłka. Dzieci w klasach 0-III przygotowały z tej okazji papierowe owoce, którymi udekorowały swoje sale. Jabłka były także tematem prac plastycznych, plakatów i ściennych gazetek. Dzieci mogły tego dnia posłuchać wesołej piosenki i bawić się w jej rytmie. Z przedstawionej na zajęciach prezentacji uczniowie dowiedzieli się o wartościach spożywczych i właściwościach leczniczych jabłek. Dyskutowały dlaczego powinno się je zjadać ze skórką, że trzeba je zawsze umyć. Każdy uczeń przyniósł tego dnia jabłko do szkoły i spożył je w czasie śniadania.