"Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920"
- Szczegóły
- Ewa Nowak
"Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920"
Wojewódzka Biblioteka Publiczna – Książnica Kopernikańska w Toruniu, w ramach programu Kultura Cyfrowa, dotowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego, realizuje zadanie „Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920”. Projekt jest realizowany z okazji 100-lecia powrotu Kujaw i Pomorza do Wolnej Polski. W ramach zadania „Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920” zdigitalizowano czasopisma regionalne wydawane w latach 1920-1939. Czasopisma te jako bezcenne źródła informacji najczęściej relacjonowały bieżące wydarzenia regionalne (zarówno społeczne, gospodarcze, kulturalne, jak i polityczne) oraz podawały informacje na temat kształtowania się na nowo państwowości. |
5 GRUDNIA MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIUSZA
- Szczegóły
- Wolontariusze
Mała chmurka w krainie drzew..
- Szczegóły
- Ilona Wrzesińska
Czytanie książek to jeden z najlepszych sposobów relaksu. Samodzielne czytanie wymaga od dziecka podjęcia wysiłku oraz wytrwania w nim dla osiągnięcia celu (przeczytania książki do końca). Nauka samodzielnego czytania jest częścią mądrego wychowania, polegającego między innymi na stworzeniu klimatu, w którym nie wszystko musi być szybko, natychmiast. Kształtuje postawę cierpliwości i skupienia.
Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki to międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III. Tegoroczna II edycja ma charakter ekologiczny. Uczniowie z klasy II a właśnie zakończyli pracę nad realizacją zadań jesiennego modułu pt. „ Mała chmurka w krainie drzew.” Towarzyszyła nam lektura Marii Terlikowskiej „ Drzewo do samego nieba”. Aby otrzymać certyfikat potwierdzający ukończenie I modułu zrealizowaliśmy szereg zadań czytelniczo – przyrodniczych. Zaprojektowaliśmy okładki w naszych leturnikach. Przygotowaliśmy w klasie drzewo czytelnicze. Każdy uczeń, który przeczytał wybrany rozdział lektury, na papierowym, jesiennym listku zapisał swoje imię oraz tytuł czytanego rozdziału. W ten sposób nasze papierowe drzewo nabrało pięknych, jesiennych barw. 10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Drzewa.
Dzień Pluszowego Misia
- Szczegóły
- Karolina Gręźlikowska
25 listopada 2020 r. obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Bajkowa postać jest ulubieńcem nie tylko dzieci, ale również dorosłych, którzy mile wspominają beztroskie chwile dzieciństwa spędzone na oglądaniu dobranocek takich, jak: Miś Uszatek czy Miś Coralgol.
Dzień w oddziale przedszkolnym rozpoczęliśmy od zapoznania z bajkami, w których występują niedźwiadki. Dzieci odczytywały ich nazwy w sposób globalny. Wskazywały
w wyrazach poznane litery. Opisywały w czterech zdaniach wygląd każdego misia. Kolejne zadanie polegało na wycięciu i uporządkowaniu obrazków od najmniejszego do największego misia. Określały miejsce pluszowych zabawek, licząc od strony lewej i prawej. Obejrzały bajkę o swoim ulubionym Kubusiu Puchatku i miodowym drzewie. Wspaniale poradziły sobie z dorysowaniem beczułek miodu tak, aby w każdej pętli było ich po sześć. Uzupełniły zapisy przy zbiorach odpowiednimi cyframi.
Najwięcej radości sprawiło przedszkolakom rozpoznanie przysmaku niedźwiadka za pomocą węchu. Bezbłędnie zidentyfikowały zapach miodu. Poznały także woń koncentratu pomidorowego, chrzanu i musztardy. Dzieci wzięły udział w zabawie ruchowej do piosenki Jadą, jadą misie.
Stołówka dla wróbelka
- Szczegóły
- Karolina Gręźlikowska
Dnia 24.11.2020 roku w oddziale przedszkolnym odbyła się akcja Stołówka dla wróbelka. Tego dnia przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach propagujących dokarmianie ptaków.
Pierwsze zadanie miało charakter interaktywny. Dzieci musiały nazwać ptaki przedstawione na zdjęciach, podzielić ich nazwy na sylaby i głoski. Następnie przesuwały walizki pod zdjęcia tych ptaków, które przed zimą odlatują z Polski do ciepłych krajów. Nie zabrakło także zadania matematycznego. Przedszkolaki pracowały metodą symulacji. Musiały za pomocą wyciętych sylwet wróbelków i budki zilustrować treść zadań podawanych przez nauczyciela. Duże zainteresowanie wzbudził film edukacyjny opowiadający o rodzaju pożywnienia ptaków w okresie jesienno – zimowym. W filmie wyjaśniono, jakie błędy popełniają ludzie, dokarmiając zwierzęta.
Dzieci nauczyły się krótkiego wierszyka Ptaszki Julii Zasuwik. Pojawiły się w nim nazwy najbardziej znanych ptaków zimujących w Polsce. Zapamiętanie wiersza ułatwiło przedszkolakom połączenie recytacji z gestykulacją. Kolejne zadanie rozwijające spostrzeganie figury i tła, podsystem percepcji wzrokowej, polegało na dorysowaniu brakujących elementów na obrazkach ptaszków. Fragmenty były w kształcie figur geometrcznych, co stanowiło okazję do powtórzenia ich nazw.
Rozstrzygnięcie konkursu gminnego „Jesienne coś z niczego”
- Szczegóły
- Justyna Bąkowska
Kto powiedział, że jesień musi być nudna? Można wybrać się chociażby na długie jesienne spacery, podczas których znajdziemy: kasztany, owoce, liście, warzywa, jarzębinę, żołędzie, szyszki i wiele różnobarwnych darów przyrody, które warto wykorzystać do zabaw z dziećmi, pobudzić ich wyobraźnię oraz stworzyć ciekawe dzieła.
Z tą myślą nauczyciele z naszej szkoły Karolina Gręźlikowska i Justyna Bąkowska zorganizowały na przełomie października i listopada Gminny Konkurs Ekologiczno – Plastyczny pt. „ Jesienne coś z niczego” dla dzieci 5 – 6 letnich.
11 LISTOPADA
- Szczegóły
- Anna Górna
Przedstawiamy galerię zdjęć przesłanych do nas w odpowiedzi na akcję patriotyczną z okazji 11 listopada zaproponowaną przez Samorząd Uczniowski. Dziękujemy przedstawicielom społeczności szkolnej, którzy wzięli udział w przedsięwzięciu promując aktywną obywatelską postawę i zaangażowanie w życie szkoły.
DZIEŃ BEZ SAMOCHODU
- Szczegóły
- Grażyna Majewska
Każdego roku 22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. W tym dniu wszystkim osobom poruszającym się samochodem proponuje się zamianę tego pojazdu na rower, hulajnogę, własne nogi lub publiczną komunikację. To tak niewiele dla nas, a jednak wiele dla Ziemi.
Z tej okazji w naszej szkole odbył się konkurs, który polegał na ułożeniu rymowanki, wiersza lub fraszki. Do konkursu przystąpili zarówno Ci najmłodsi, jak i najstarsi uczniowie.
Napłynęło wiele ciekawych, twórczych prac.
Komisja konkursowa w składzie:
1. Małgorzata Pęcherska – Żary,
2. Julia Idziak,
3. Grażyna Majewska
dokonała oceny prac pod względem poprawności tematycznej i językowej.
Po analizie prac, jury wyłoniła zwycięzców w dwóch kategoriach: klasy I – III
i klasy IV – VIII.