SUKCESY MARTYNY ERNEST W KONKURSACH PLASTYCZNYCH
- Szczegóły
- Mariola Orzechowska
Martyna Ernest, utalentowana uczennica klasy siódmej osiągnęła wiele sukcesów na polu artystycznym. Wielokrotnie reprezentowała naszą szkołę w konkursach plastycznych o szczeblu gminnym, międzyszkolnym i wojewódzkim. Kilkukrotnie udało się jej zdobyć nagrody. Cieszymy się jej osiągnięciami i dopingujemy, by pasja i tworzenie nadal były siłą sprawczą kolejnych sukcesów, przynosiły młodej artystce satysfakcję z tworzenia.
Martyna w drugim półroczu roku szkolnego 2020/2021 otrzymała:
- II nagrodę w gminnym konkursie plastycznym z okazji „Światowego Dnia Ochrony Środowiska”,
- II miejsce w międzyszkolnym konkursie „Nasz patron Naszym okiem”,
Szkolny konkurs Matematyk na medal
- Szczegóły
- Katarzyna Grabowska
W roku szkolnym 2020/2021 w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kowalewie Pom. odbywał się jak co roku indywidualny szkolny konkurs Matematyk na medal dla klas drugich i trzecich. To już drugi rok, gdy konkurs przebiega w skróconej formie w związku z pandemią COVID-19.
Uczniowie klas trzecich wzięli udział w dwóch etapach konkursu.
Na poziomie klas drugich odbył się tylko jeden etap konkursu.
Wyniki na poziomie klas drugich.
I miejsce ex aequo– Bartosz Matczak IIb
Małgorzata Sankiewicz IIc
II miejsce –Mikołaj Matczak IIb
III miejsce – Tomasz Krasucki IIa
Międzynarodowy projekt czytelniczy zakończony sukcesem!
- Szczegóły
- Ilona Wrzesińska
Czytanie wspiera rozwój dziecka na wielu płaszczyznach m.in. rozwija wyobraźnię, empatię, ćwiczy koncentrację i pamięć, wzbogaca słownictwo. Książki pomagają łatwiej zrozumieć otaczającą dziecko rzeczywistość, poszerzają wiedzę o świecie, budują system wartości i kształtują wrażliwość moralną.
W roku szkolnym 2020/2021 klasa II a realizowała międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki” - edycja II ekologiczna. Celem projektu było przede wszystkim rozbudzanie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie aktywności czytelniczej, współpraca z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym sprzyjająca integracji i wzmacnianiu więzi. Cały projekt podzielony był na III moduły, z których każdy był bezpośrednio związany z porą roku. Przy realizacji ostatniego, III modułu „ Mała chmurka w krainie słońca”, towarzyszyła nam książka Łukasza Wierzbickiego „Afryka Kazika”.
FAN na wakacje !!!
- Szczegóły
- Administrator
„Godziny Wychowawcze ze Światem”
- Szczegóły
- Wychowawcy klas 5b i 6a
Klasy 5b i 6a realizowały w bieżącym roku szkolnym program Polskiej Akcji Humanitarnej „Godziny Wychowawcze ze Światem”. W ramach programu wychowawcy przeprowadzili w klasach cykl zajęć, które motywowały do zgłębiania wyzwań współczesnego świata. Tematyka dostosowana była do wieku uczestników i poruszała wiele interdyscyplinarnych zagadnień. Kształcono też umiejętności i postawy. Rozmawiano o empatii, szacunku, otwartości i osobistym zaangażowaniu w sprawy o charakterze lokalnym jak i globalnym. Uczniowie z zaangażowaniem uczestniczyli w dyskusjach, odpowiedzialnie i rzeczowo realizowali zadania. Program z pewnością przyczynił się do zwiększenia świadomości uczniów w obszarze wiedzy o współczesnym świecie.
Wystawa Płazy Polski
- Szczegóły
- Julia Idziak
W poniedziałek 21 czerwca odwiedzili naszą szkołę goście ze Stowarzyszenia Tilia na Barbarce. Uczniowie mogli zapoznać się ze zwierzętami należącymi do gromady płazów. Zostały wskazane ich cechy charakterystyczne, siedliska oraz miejsca rozwoju.
Celem spotkania było zwrócenie uwagi na ochronę tych zwierząt. Wszystkie gatunki płazów w Polsce są pod ochroną, ale ich ilość z roku na rok się zmniejsza, a jest to spowodowane brakiem poszanowania ich przestrzeni do życia.
V MODUŁ MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO EMOCJA
- Szczegóły
- Marzanna Siergiej
To była dla nas wielka przygoda- uczestniczyć w każdym
z modułów Projektu Edukacyjnego „Emocja”.
Klasa 2 c w pierwszych dniach czerwca zrealizowała już ostatni moduł tego projektu – ODWAGA. Uczniowie wykonali wspólnie duży plakat, poprzedzony dyskusją o obawach i lękach. Zastanawialiśmy się wspólnie, czego boimy się w życiu najbardziej oraz jakie znaczenie ma strach dla każdego z nas. Czy odwaga w dzisiejszym, współczesnym świecie jest szczególnie dla nas istotna? Każdy mógł poprzez swoje emocje i odczucia przedstawić, jak radzi sobie
ze swoim lękiem. Był czas na refleksje i poznanie sposobów na radzenie sobie ze strachem. Rozmawialiśmy o tym, czym jest odwaga, co to znaczy być odważnym. Stworzyliśmy DRZEWO SUPERMOCY, a na nim przykleiliśmy to wszystko, co będzie nam dodawało odwagi w pokonywaniu własnych STRACHÓW i LĘKÓW: miłość i obecność bliskich nam osób, radość, miłe słowa. Dzieci opowiedziały o tym, czego się najbardziej boją, a później zamknęliśmy naszego STRACHA W SŁOIKU, aby już więcej nam nie przeszkadzał w podejmowaniu kolejnych wyzwań.
Link do relacji z naszych działań: