POWITANIE WIOSNY
- Szczegóły
- Karolina Gręźlikowska
22.03.2021 roku dzieci z oddziału przedszkolnego bardzo radośnie przywitały nową porę roku – wiosnę. Udały się na spacer dookoła szkoły, trzymając w dłoniach kolorowe kwiaty. Głośnymi okrzykami, odgłosami gwizdków oraz piszczałek próbowały przepędzić srogą zimę. Aby zachować słowiańską tradycję, przedszkolaki w symboliczny sposób topiły Marzannę. Celowały w nią strumieniami wody z plastikowych jajek, wypowiadając jednocześnie następujące słowa:
Marzanno, Marzanno,
Słomiana panno.
Daj miejsce wiośnie.
Zmykaj gdzie pieprz rośnie!
Dość mamy zimy.
Dziś się dobrze bawimy!
Warto przypomnieć, że Marzanna to słomiana kukła inspirowana postacią słowiańskiej bogini, która jest ofiarą składaną w celu przywołania wiosny. Dzieci uwielbiają taki sposób celebrowania nowej pory roku. Dzięki niemu mogą lepiej zrozumieć cykliczność pór roku.
Dużo pozytywnych emocji wzbudziły w dzieciach zabawy ruchowe z wykorzystniem jajek. Przedszkolaki dowiedziały się, że jajko jest symbolem nowego życia oraz odrodzenia w świecie zwierząt i roślin.
Dzień Bezpiecznego Internetu
- Szczegóły
- Jolanta Cierniakowska, Ilona Wrzesińska, Anna Jarecka
W dniu 9 lutego 2021 r. młodsi uczniowie klas 0-III naszej szkoły obchodzili Dzień Bezpiecznego Internetu.
Tegoroczna edycja tak, jak i poprzednie, ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych , zaznajomienie wychowawców, nauczycieli i rodziców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystania Internetu.
Na podjęcie tych działań i udział w tej inicjatywie wpłynęła także obecna sytuacja, w której większość uczniów uczy się zdalnie. Spędzają w sieci bardzo dużo czasu, są narażeni na wiele niebezpieczeństw. Świadomość tego należy kształtować już od najmłodszych lat. Stąd coroczne w naszej szkole obchody tego dnia.
WIOSENNE ŁAMIGŁÓWKI
- Szczegóły
- nauczyciele matematyki
Z okazji Pierwszego Dnia Wiosny zachęcamy Was do pogłówkowania - przygotujcie sobie kartkę i długopis. Pomóżcie odnaleźć Piotrowi szyfr do sejfu.
Zapraszamy do matematycznej zabawy :)
klasy IV-V: https://view.genial.ly/602940236406a40d4c547279/presentation-pizzerman-kl-iv-v
klasy V-VI: https://view.genial.ly/604df42840d6e20d26a5c451/presentation-pizzerman-kl-v-vi
klasy VII-VIII: https://view.genial.ly/604df420289c2b0d357996df/presentation-pizzerman-kl-vii-viii
Publicznej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kowalewie Pomorskim
- Szczegóły
- Administrator
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu o naszej szkole na Youtube:
Dbamy o zdrowie
- Szczegóły
- Karolina Gręźlikowska
Coraz częstszymi chorobami dotykającymi dzieci są nadwaga i otyłość. Nazwano je chorobami cywilizacyjnymi, które stanowią prostą drogą do wielu innych chorób przewlekłych. Na nadwagę lub otyłość są narażone dzieci, które mają niewłaściwe nawyki żywieniowe oraz preferują siedzący tryb życia, najczęściej przed telewizorem czy komputerem. Sięganie po żywność wysoko przetworzoną i energetyczną sprzyja nadwadze oraz otyłości. Powoduje odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Niestety leczenie tych chorób bywa często złożone i długotrwałe. Aby uniknąć opisanych problemów, należy już od najmłodszych lat uwrażliwiać dzieci na potrzebę stosowania właściwej diety oraz aktywności ruchowej.
26.02.2021 w grupie przedszkolnej Misie odbyły się zajęcia pt. Dbamy o zdrowie skupiające się na tematyce właściwego odżywiania i aktywności fizycznej jako czynników zmiejszających ryzyko nadwagi oraz otyłości. Przedszkolaki przypomniały sobie budowę piramidy właściwego żywienia. Omówiły każdy jej poziom. Wyjaśniały, dlaczego podane produkty są potrzebne dla rozwoju i funkcjonowania organizmu. Następnie układały piramidę z puzzli. Po wysłuchaniu wiersza S. Karaszewskiego pt. Dla każdego coś zdrowego dzieci wykonały zadanie interaktywne polegające na podzieleniu żywności na zdrową oraz tę, która ma wpływ na powstawanie chorób.
„MOC SŁÓW”–III moduł Międzynarodowego Projektu „Emocja”.
- Szczegóły
- Marzanna Siergiej
W lutym klasa 2c ukończyła realizację III modułu Międzynarodowego Projektu „Emocja” – Moc Słów. Tym razem zajęcia rozpoczęliśmy od umieszczenia na tablicy ilustracji ust; wyjaśniliśmy znaczenie słów, które towarzyszą nam na co dzień. Nasze słowa mają moc, potrafią przynieść radość, ale też potrafią ranić. Podczas spotkania z psychologiem Michałem Borkowskim dowiedzieliśmy się, jak poradzić sobie, gdy ktoś sprawia nam przykrość i nam dokucza.
Uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali „Bajki o ciepłym i puchatym”, następnie wzięli udział w dyskusji na jej temat. Zastanawialiśmy się, jakie słowa mogą być zimne i kolczaste oraz jakie mogą być ciepłe i puchate, kiedy najczęściej się pojawiają i dlaczego. Pobudzając kreatywność, stworzyliśmy nasze własne, ciepłe i puchate. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Puchate słowa”. Udało nam się także, wspólnymi siłami, stworzyć dwa plakaty – jeden z dobrymi i pięknymi słowami, drugi natomiast ze słowami, których nikt nie chce usłyszeć. Utworzyliśmy worek dobrych słów. Już wiemy, że dobre słowa są wspaniałą nagrodą i warto je stosować w praktyce!
Mała chmurka w krainie śniegu.
- Szczegóły
- Ilona Wrzesińska
Zima to jedna z najbardziej oczekiwanych przez uczniów pora roku. W tym sezonie zimowa aura była wyjątkowo sprzyjająca: biały puch i skrzypiący pod butami śnieg, a do tego…zimowa książka. Wykorzystując wymarzone warunki, klasa II a przystąpiła do realizacji II modułu międzynarodowego projektu wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III „ Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Moduł „Mała chmurka w krainie śniegu” postanowiliśmy zrealizować na podstawie lektury „Zaczarowana zagroda”, której autorami są Alina i Czesław Centkiewiczowie.
W naszych projektowych lekturnikach wypełniliśmy metryczkę książki. Doskonaliliśmy umiejętność tworzenia opisu. Pomocny w tym zadaniu okazał się pingwin Elegancik. Powstały także piękne opisy ulubionej przygody z lektury, do której narysowaliśmy zimowe obrazki. W drugim zadaniu postawiliśmy na rozwijanie swoich zdolności manualnych i kreatywności. Z rolek po papierze powstały pingwiny. Wykorzystując sprzyjające zimowe warunki atmosferyczne, na boisku szkolnym powstały zagrody ze śniegu dla naszych pingwinków. Zamieniliśmy się także w zimowych badaczy i w klasowym laboratorium badawczym śniegu i lodu sprawdzaliśmy np. jaki w dotyku jest śnieg lub jakie dźwięki wydaje lód.
INFORMACJA DLA KANDYDATÓW DO MIĘDZYODDZIAŁOWYCH GRUP JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE CZWARTEJ
- Szczegóły
- Sekretariat SP
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kowalewie Pomorskim ogłasza nabór kandydatów do międzyoddziałowych grup języka angielskiego (liczba godzin języka angielskiego będzie zwiększona do 5) w klasie czwartej w roku szkolnym 2021/2022. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie w sekretariacie szkoły przez rodziców/ prawnych opiekunów „Wniosku o przyjęcie do międzyoddziałowej grupy językowej” do dnia 31.03.2021 roku. Wzór wniosku można pobrać ze strony internetowej szkoły http://www.sp.kowalewopomorskie.pl (zakładka: Rekrutacja) lub otrzymać w sekretariacie szkoły. Do międzyoddziałowej grupy językowej przyjmuje się w pierwszej kolejności uczniów, którzy uzyskali najwyższe wyniki testu sprawdzającego poziom zaawansowania językowego.
Czyściochowe przedszkole
- Szczegóły
- Karolina Gręźlikowska
15 lutego 2021 r. oddział przedszkolny Misie dołączył do programu Czyściochowe przedszkole. Organizatorem powyższego projektu edukacyjnego, który trwa do 30 czerwca 2021 r., jest Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska. Dzięki udziale w Czyściochowym przedszkolu kształtuje się właściwe nawyki higieniczne dzieci.
Zaproponowane przez pomysłodawcę materiały edukacyjne dotyczą sześciu obszarów tematycznych: higieny jamy ustnej i nosa, czystości dłoni, zasad korzystania z toalety oraz mycia, kąpieli i pielęgnacji skóry. Przygotowane zadania i ćwiczenia oraz zabawy są dostosowane do wieku dzieci. W atrakcyjny i ciekawy sposób wprowadzają przedszkolaki w zaganienia dotyczące dbałości o własne ciało. Dzieci mają możliwość uczestniczenia
w konkursach plastycznych związanych z tematyką programu.
Do tej pory przedszkolaki z naszej szkoły zapoznały się z tamatyką higieny jamy ustnej i nosa. Przygotowały wspólną pracę plastyczną, na którą może głosować każdy uczestnik programu Rossnę! Junior. Zachęcam do zarejestrowania się na stronie
rossmann.pl i dołączenia do Rossnę! Junior oraz oddania głosu na naszą pracę.