Grudniowa działalność Szkolnego Koła Wolontariatu
- Szczegóły
- Monika Kamińska
Grudzień jest miesiącem szczególnym, pełnym dobroci i miłości. Jest również miesiącem propagującym idee wolontariatu. Wolontariusze naszej szkoły po raz kolejny w tym wyjątkowym czasie włączyli się w różne akcje, wykazując tym samym ogromną wrażliwość i empatię. Pierwszym efektem ich pracy był film z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza umieszczony na stronie szkoły. Miał on na celu przybliżyć działalność wolontariuszy i zachęcić innych do wsparcia akcji charytatywnych. 6 grudnia w Mikołajki działacze naszego koła spotkali się online z uczniami klas edukacji wczesnoszkolnej, aby przeczytać im fragmenty książki p.t „Mikołajek”. Przed świętami wyjątkowo bez udziału samych wolontariuszy, ich opiekunowie przygotowali świąteczne paczki i życzenia dla osób samotnych z naszej gminy.
Zbiórka karmy dla zwierząt.
- Szczegóły
- Marcin Rybacki
Od dłuższego czasu trwa nauczanie zdalne i wydawałoby się, że szkoły są puste, a zatem nic się w nich nie dzieje. Nic bardziej mylnego. W naszej szkole zawsze jest coś do zrobienia. Tym razem Samorząd Uczniowski zaprosił całą społeczność szkolną do udziału w akcji charytatywnej „ŚWIĄTECZNA PACZKA DLA KOTKA I PSIACZKA”. Akcja trwała do 15 grudnia. Zachowując procedury sanitarne można było dostarczyć do szkoły karmę suchą, mokrą oraz przysmaki dla psów i kotów. Okazało się, że los bezdomnych zwierząt nie jest naszym uczniom obojętny. Zebraliśmy tyle karmy, że na pewno wystarczy jej kochanym zwierzaczkom na dłuższy czas. Kolejny raz nasi uczniowie pokazali, że mają wielkie serca.
ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA
- Szczegóły
- Anna Górna
UKS ORLIK po raz kolejny uczestniczył w programie ,,Klub” 2020
- Szczegóły
- Jolanta Zarembska
Uczniowski Klub Sportowy ,,Orlik ” po raz kolejny uczestniczył w programie ,,Klub” ogłoszonym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Celem głównym programu było: upowszechnianie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży poprzez planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sportowego uczniów w oparciu o możliwości obiektowe i sprzętowe szkoły, klubu i gminy, wyrównywanie szans dzieci i młodzieży w dostępie do usystematyzowanej aktywności fizycznej, angażowanie wszystkich uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej, inwestycja w kapitał ludzki w sporcie dzieci i optymalizacja wykorzystania potencjału infrastrukturalnego na terenie gminy, uczestniczenie w imprezach sportowych organizowanych na obszarze działania samorządu terytorialnego poza nim, organizowanie uczniom wszystkich klas różnorodnych form współzawodnictwa sportowego, kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych klubu.
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY EMOCJA
- Szczegóły
- Marzanna Siergiej
W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego EMOCJA klasa 2c zrealizowała II moduł pod nazwą „Wyobraźnia”. To właśnie pomysłowość i kreatywność sprawiają, że człowiek nigdy się nie nudzi. Nasza wyobraźnia daje nam odwagę do podejmowania nowych wyzwań. Albert Einstein stwierdził, że „wyobraźnia jest ważniejsza nawet od wiedzy”. Dlaczego? Bo wiedza jest ograniczona, a wyobraźnią można „ogarnąć” cały świat. Dzięki niej wykraczamy myślą poza to, co już znamy.
Na zajęciach zdalnych uczniowie wysłuchali opowiadania „Żółty balonik” i zastanawiali się czym jest wyobraźnia, jak wpływa na nasze życie. Następnie tworzyli pracę plastyczną „Balonik marzeń”. Mogli się wykazać pomysłowością i kreatywnością. Obejrzeli też film animowany pt. „Miejsce na miotle”, który był podstawą do dyskusji na temat współpracy, przyjaźni, tolerancji i zrozumienia.
„Mistrzostwa skoków na skakance”
- Szczegóły
- Gabriela Papierkiewicz Brzustowska
Pomimo braku możliwości udziału w stacjonarnych lekcjach wychowania fizycznego nauczyciele wpadli na fantastyczny pomysł i zorganizowali konkurs online.
Warunkiem Mistrzostw było wykonanie jak największej ilości skoków w ciągu 60 sekund.
Spotkaliśmy się z pozytywnym odbiorem, a w zawodach wzięło udział wielu uczniów z naszej szkoły.
Najlepszymi okazali się:
Kategoria wiekowa klas 1-3
MIEJSCE 1
Maria Oskwarek i Kryspin Jagielski
MIEJSCE 2
Maja Zarembska
MIEJSCE 3
Julia Iwańska
"Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920"
- Szczegóły
- Ewa Nowak
"Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920"
Wojewódzka Biblioteka Publiczna – Książnica Kopernikańska w Toruniu, w ramach programu Kultura Cyfrowa, dotowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego, realizuje zadanie „Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920”. Projekt jest realizowany z okazji 100-lecia powrotu Kujaw i Pomorza do Wolnej Polski. W ramach zadania „Kujawsko-pomorska prasa cyfrowa 1920” zdigitalizowano czasopisma regionalne wydawane w latach 1920-1939. Czasopisma te jako bezcenne źródła informacji najczęściej relacjonowały bieżące wydarzenia regionalne (zarówno społeczne, gospodarcze, kulturalne, jak i polityczne) oraz podawały informacje na temat kształtowania się na nowo państwowości. |
5 GRUDNIA MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIUSZA
- Szczegóły
- Wolontariusze
Mała chmurka w krainie drzew..
- Szczegóły
- Ilona Wrzesińska
Czytanie książek to jeden z najlepszych sposobów relaksu. Samodzielne czytanie wymaga od dziecka podjęcia wysiłku oraz wytrwania w nim dla osiągnięcia celu (przeczytania książki do końca). Nauka samodzielnego czytania jest częścią mądrego wychowania, polegającego między innymi na stworzeniu klimatu, w którym nie wszystko musi być szybko, natychmiast. Kształtuje postawę cierpliwości i skupienia.
Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki to międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I – III. Tegoroczna II edycja ma charakter ekologiczny. Uczniowie z klasy II a właśnie zakończyli pracę nad realizacją zadań jesiennego modułu pt. „ Mała chmurka w krainie drzew.” Towarzyszyła nam lektura Marii Terlikowskiej „ Drzewo do samego nieba”. Aby otrzymać certyfikat potwierdzający ukończenie I modułu zrealizowaliśmy szereg zadań czytelniczo – przyrodniczych. Zaprojektowaliśmy okładki w naszych leturnikach. Przygotowaliśmy w klasie drzewo czytelnicze. Każdy uczeń, który przeczytał wybrany rozdział lektury, na papierowym, jesiennym listku zapisał swoje imię oraz tytuł czytanego rozdziału. W ten sposób nasze papierowe drzewo nabrało pięknych, jesiennych barw. 10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Drzewa.